RoboPraX

RoboPraX Veröffentlichungen


  • Zeaiter, S. & Heinsch, P. (2021): Are Humanoid Robots a Useful Tool for the Promotion of Computer Sciences? - Results from the Research Project RoboPraX. In: ICERI21 Proceedings. 5294-5303. doi: 10.21125/iceri.2021.1198
  • Zeaiter, S. & Heinsch, P. (2021): The Virtual Robotikum – Two Approaches to Practical Programming with Humanoid NAO Robots during the Pandemic. In: ICERI21 Proceedings. 5379-5387. doi:  10.21125/iceri.2021.1217
  • Zeaiter, S. & Heinsch, P. (2021): Teaching Teachers – Supporting Digitalization in Schools Through Professional Development Options for School Teachers Using Humanoid Robots (RoboEdu). EduLearn21 Proceedings. 1220-1227. doi: 10.21125/edulearn.2021.0303
  • Zeaiter, S. & Heinsch, P. (2021): Humanoid Robots as Teaching Tool in Elementary School - A Workshop Concept Promoting STEM Education. EduLearn21 Proceedings. 1212-1219. doi: 10.21125/edulearn.2021.0301
  • Zeaiter, S. & Heinsch, P. (2021): Robotikum - Promoting STEM Education in Schools Using an Adaptive Learning Scenario. In: Munir, M., Lepuschitz, W., Koppensteiner, G., Balogh, R. & Obdržálek, D. (eds.), Robotics in Education (RiE) - Methodologies and Technologies. Springer. 3-15. doi: 10.1007/978-3-030-67411-3_1
  • Zeaiter, S. (2020): Using humanoid robots as tools for the promotion of STEM-education in schools (RoboPraX). Pioniergeist, Ausdauer, Leidenschaft. Festschrift zu Ehren von Prof. Dr. Jürgen Handke. 279-320. doi: https://doi.org/10.17192/es2020.0018
  • Zeaiter, S. & Heinsch, P. (2020): Robotikum - Learning Applied Computer Science at School in an Innovative and Practice-Oriented Way. INTED20 Proceedings. 3242-3247. doi: 10.21125/inted.2020.0934  [10.13140/RG.2.2.17036.05761. (Poster)]
  • Heinsch, P. & Zeaiter, S. (2020): H.E.A.R.T. (Humanoid Assistant Robots in Teaching). INTED20 Proceedings. 3275-3281. doi: 10.21125/inted.2020.0941
  • Zeaiter, S. & Heinsch, P. (2020): Robotikum – Inverted Makerspace. Brandhofer, G., Buchner, J., Freisleben-Teutscher, C. & Tengler, K. (Hrsg.). Tagungsband zur Tagung Inverted Classroom and Beyond 2020. 174-183. https://www.researchgate.net/publication/339900242_Robotikum_-_Inverted_Makerspace
  • Zeaiter, S. (2020): RoboPraX – MINT-Förderung in Schulen. Zeaiter, S. & Handke, J. (Hrsg.). In: Inverted Classroom – Past, Present & Future. Kompetenzorientiertes Lehren und Lernen im 21. Jahrhundert. 8. ICM-Fachtagung an der Philipps-Universität Marburg. 51-66. doi.org/10.5771/9783828874510-51
  • Zeaiter, S. & Weber, K. (2020): Einsatzmöglichkeiten humanoider Roboter im universitären Umfeld. In: Inverted Classroom. Past, Present & Future. Kompetenzorientiertes Lehren und Lernen im 21. Jahrhundert. 8. ICM-Fachtagung an der Philipps-Universität Marburg. 25-44. doi.org/10.5771/9783828874510-25
  • Zeaiter, S. & Heinsch, P. (2019): Humanoid Assistant Robots in Teaching & Learning. EduLearn19 Proceedings. 8673-8683. doi: 10.21125/edulearn.2019.2152
  • Zeaiter, S. & Heinsch, P. (2019): RoboPraX – Teaching and Learning with Humanoid Robots. ICERI19 Proceedings. 918-925. doi: 10.21125/iceri.2019.0287
  • Zeaiter, Sabrina & Heinsch, Patrick. (2019). RoboPraX - "Roboter-Praktikum zur Förderung algorithmischer Denk-und Problemlösungsstrategien in einer digitalisierten Welt". doi: 10.13140/RG.2.2.24758.24644 (Poster)
  • Weber, K. & Zeaiter, S. (2018): Project H.E.A.R.T. (Humanoid Emotional Assistant Robots in Teaching). In: Inverted Classroom. Vielfältiges Lernen. Begleitband zur 7. Konferenz Inverted Classrom and Beyond 2018. 2031-238. https://www.researchgate.net/publication/339446611_Project_HEART_Humanoid_Emotional_Assistant_Robots_in_Teaching
  • Zeaiter, S. (2017): Roboter trifft Menschen mit Behinderung: Robotereinsatz zur Lehr-Lernunterstützung für Lerner mit Behinderung. Zeaiter, S. & Handke, J. (Hrsg.). Inverted Classroom – The Next Stage. Lehren und Lernen im 21. Jahrhundert – 6. ICM-Fachtagung an der Philipps-Universität Marburg. 105-113. doi: 10.5771/9783828867826-103


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